Bella a konyhában

Egy wannabe-szakács megpróbáltatásai

Finomfőzelék

2013. június 30. 18:44 - alabella

finomfozelek_1372609816.JPG_500x375

Ez az a főzelék, amit a gyerekek nagy része gyűlölt az iskolában, én pedig repetáztam belőle. Ez van, ilyen kifordított gyerek voltam. Ha a húst próbálták meg belém erőltetni, üvöltöttem, hisztiztem, képes voltam a sarokban is állni, mert kijelentettem, hogy én a fasírtot akkor sem eszem meg, ha a Mikulástól emiatt nem kapok ajándékcsomagot. Tényleg virgácsot kaptam miatta. Viszont az összes főzeléket imádtam, köztük ezt is. A sulis valami fehér löttyben ázó sápadt zöldségekből álló valami volt, én ezt kicsit továbbfejlesztettem. Álljon itt tehát a saját verzióm. :)

Hozzávalók:

- 20 dkg vegyes zöldség (borsó, sárgarépa, petrezselyemgyökér, zeller, karalábé)

- 1 fej vöröshagyma

- minimális só, 1 zöldségleves-kocka, fokhagymapor, cukor

- habarás tejfölből és étkezési keményítőből

A vöröshagymát felaprítottam, olívaolajon megpirítottam. Rászórtam a zöldséget, hagytam kicsit átpirulni őket, és annyi, a leveskockából készült lével öntöttem fel, hogy ellepje a zöldségeket (kb. fél litert használtam, ha jól emlékszem). Fűszereztem az egészet: pici só még mehetett bele, de a leveskocka miatt ügyeljünk a sózásra, leheletnyi fokhagyma és cukor került még bele. Mikor a zöldségek megfőttek, a tejfölös-keményítős habarással kikevertem, és összeforraltam még egyszer. Feltétnek mehet hozzá sült hús, nekem anélkül készült most.

Jó étvágyat hozzá!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://alabella.blog.hu/api/trackback/id/tr755384937

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása