Bella a konyhában

Egy wannabe-szakács megpróbáltatásai

Falafel-ahogy én készítem

2013. augusztus 26. 20:27 - alabella

falafelkicsi_1377541180.jpg_550x412

Nem tudom, eddig miért nem készítettem házilag- talán elborzasztott a sok negatív komment, amit minden receptnél olvastam. Én most két receptet ötvöztem, beletettem egy kis Bellát is az egyenletbe, és voilá! csodás kis golyócskáim lettek. Hasábbal, hummusszal, tabboulehval tálaltam-tálalom, mert Párom már hetek óta minden hétvégén ezt kér.

Hozzávalók:


-20 dkg SZÁRAZ csicseriborsó, beáztatva egy éjszakára (komolyan mondom, ne használjatok konzervet, az szét fog hullani sütéskor!)

-1 kis fej lilahagyma

- 1 csokor petrezselyemzöld

- 1,5 ek. liszt

- fokhagyma, só, bors, kömény, koriander, bors, chili, kardamommag (őrölve!)

A hozzávalókat és a fűszerek FELÉT!!! belezúdítjuk egy pengés turmixba, és addig daráljuk, míg nem lesz nagyjából akkora minden darabka, mint pl. a száraz kuszkusz (jó hasonlat, remélem). Ezt a darálékot (ne ijedjetek meg, ha nem áll össze) bele kell tenni egy laposabb tálba, és a fűszer másik felét rászórni. Lefedve minimum fél órára mehet a hűtőbe, hogy az ízek összeérjenek. Mikor kivesszük, össze kell keverni az egészet, és nagyon pici, max. dió nagyságú, de inkább kisebb golyókat kell belőle formálni (egy kis levet fog ereszteni, azt nyomjátok ki belőle). Elég lazák lesznek a gombócok, de ha forró olajba tesszük őket, és addig szigorúan nem forgatjuk őket, míg az aljuk át nem sült, nem esnek szét. Ha valaki nagyon fél, beletehet tojást is a falafelbe, hogy tutira összeálljon, de az nem a hagyományos recept. Nagyjából 5 perc sütés elég neki. 

Jó étvágyat!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://alabella.blog.hu/api/trackback/id/tr895479509

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása