Bella a konyhában

Egy wannabe-szakács megpróbáltatásai

Epres-mascarponés csokoládé torta

2016. június 20. 15:02 - alabella

Bevallom, nagyon nem vagyok otthon tortákban, ritkán készítek, viszont a húgom (aki mostantól társszerzőként fog publikálni a blogon (ami nemsokára meg fog újulni) hihetetlenül ügyes kis cukrász. Álljon itt az első receptje, amit remélhetőleg még sok fog követni (remélem, mert hihetetlenül jól süt).

Hozzávalók (2 db, 20-22 centis formához):

- 22 dkg liszt

- 35 dkg cukor

- 9 dkg holland kakaó

- 2 tk. szódabikarbóna 

- 1 tk. sütőpor

- 1 tk só

- 2 nagy tojás

- 20 dkg  natúr joghurt

- 1,2 dl olaj

- 1 tk. vaníliakivonat

- 1 csésze presszókávé

A sütőt 180 fokra előmelegítettem, a 20 centis szilikon sütőformámat előkészítettem, kikentem vajjal. 

Az első hat hozzávalót összekevertem.

A tojásokat  simára kevertem a maradék 4 hozzávalóval. A száraz hozzávalókat rászitáltam a nedves hozzávalókra, simára kevertem. 

Az előmelegített sütőben körülbelül 35 perc alatt készre sütöttem. (Tűpróbáig!) Ameddig az első adag készült, ugyanezzel az eljárással kikevertem a másik rész piskótát is. Én külön egymás utan sütöttem ki őket, de ha neked úgy gyorsabb és jobban tetszik, nyugodtan tedd be egyszerre őket.

Ha kihűltek a lapok, vágd félbe mindkettőt. Így 4 részt kapsz majd.

Hozzávalók a krémhez:

- 75 dkg mascarpone

- 8 dkg porcukor

- 1,5 dl tejszín

- fél citrom leve

- 50 dkg eper

A hozzávalókat a kézi mixer legmagasabb fokozatán  habosra kevertem (a cukor kevésnek tűnhet, nekünk így is épp elég édes volt, de nyugodtan lehet többet,vagy kevesebbet is beletenni,illetve a fondant nem igazán szereti a túlzottan cukrozott habot, tehát inkább meg egy pár dekával kevesebbet is használhatsz).

A tortalapokat a vékonyra szeletelt eperrel kiraktam és sorban megkentem a mascarponés krémmel. A tortát kívülről vékonyan (nem baj, ha átlátszik a csokis tortalap) áthúztam a krémmel.

Amíg a fondantot készítettem betettem a hűtőbe. 

A díszítés innentől mar csakis a Te kezedben van :)

Jó étvágyat!�

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://alabella.blog.hu/api/trackback/id/tr568825728

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása