Bella a konyhában

Egy wannabe-szakács megpróbáltatásai

Gluténmentes házi pizza

2016. augusztus 08. 10:30 - alabella

Valamiért a rendelt pizzák közt nagyon kevés igazán jót találni, vagy túl vastag a tésztája, vagy szinte semmi feltét nincs rajta...vagy én vagyok nagyon finnyás. Mindenesetre, jobban érzem magam, ha házilag készítem el a pizzát, ahelyett, hogy rendelnék, főleg, mert nagyon kevés gluténmentes változatot lehet kapni, azok is hagynak kívánni valót maguk után. Ezt a receptet többször átdolgoztam és tökéletesítettem, de megtaláltam a legjobb arányokat.

Hozzávalók:

- 4 ek. gluténmentes zabpehelyliszt

- 3 ek. kukoricaliszt

- 2 ek. rizslikszt

- 1 ek. útifű maghéj

- 1 zacskó instant élesztő

- 1 dl víz

- 1 ek. olívaolaj

- csipetnyi só, cukor, bors, fokhagymapor

A száraz hozzávalókat összekeverem, beleöntöm a vizet és az olajat, majd jól összekeverem. Sokszor magokat is teszek a tésztába, nyugodtan próbáljátok ki úgy is, egy marék magkeverék nem rontja el, sőt! Arra figyeljetek, hogy a tészta nem lesz olyan, mint a pizzatészta, egy kissé ragadós tésztát kaptok. Hagyni kell állni, míg kicsit meg nem kel, úgy 20 percig, majd ha szükséges, még egy kis lisztet kell hozzá adni. A lényeg, hogy formázható, nem folyós tésztát kell kapni. A sütőt előmelegítem 250 fokra (légkeverés), majd a pizzalapot megkenem fokhagymás olajjal és paradicsomszósszal. Elősütöm, olyan 5 percig, majd ezt követően megpakolom a hozzávalókkal. Bármit lehet rá tenni, de ne tegyetek rá túl sokat, mert nem fog normálisan átsülni.

Jó étvágyat hozzá!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://alabella.blog.hu/api/trackback/id/tr849169380

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása