Bella a konyhában

Egy wannabe-szakács megpróbáltatásai

Lecsó

2016. augusztus 10. 10:30 - alabella

Anyuéknak otthon elég nagy kertjük van, ahonnan sokszor kapok zöldségeket. Legutóbb az 1-2 paprika helyett 1-2 kilót kaptam, amivel nem tudtam mit kezdeni, így gyorsan befőztem, és eltettem télre. Ebből lesz majd egy jó lecós csirkemell, vagy rakott lecsó télen, mikor nincs túl nagy kedvem főzni.

Hozzávalók:

- 3 kg paprika

- 2 kg paradicsom

- 1 kg vöröshagyma

- só, bors, fokhagymapor, csili ízlés szerint

Mindenki máshogy csinálja, ezért ne kövezzetek meg, ha az én receptem nem olyan, mint ahogy nálatok otthon csinálják. Én az összes zöldséget feldarabolom, és lassú tűzön, kacsazsíron elkezdem főzni. Mikor a zöldségek nagyjából összeestek, fűszerezem, és készre főzöm. Kiöblített, száraz dunsztos üvegekbe töltöm őket, csordultig, és úgy zárom le, ezáltal vákuum képződik. Pár percre fejtetőre állítom őket. Így nem kell rá sem szalicil, sem egyéb tartósítószer. A forró üvegeket száraz dunsztba teszem 5 napra (újságpapírba csavarom az övegeket, majd azokat egy vastag pokrócba csomagolom). Nekem még eddig egy sem romlott meg soha, nagyon finom így, és tartósítószer-mentes.

Jó étvágyat hozzá!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://alabella.blog.hu/api/trackback/id/tr959169420

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása