Bella a konyhában

Egy wannabe-szakács megpróbáltatásai

Olaj nélkül sült, sonkába rejtett rántott sajt

2013. január 19. 20:28 - alabella

Rántott sajtot már egy jóideje terveztem magamnak, mert szeretem, de az olaj-liszt párosítás már nem tetszett annyira, így inkább hagytam is addig, míg meg nem érett bennem, milyen módszerrel tudom ezeket elkerülni. Jelentem, a kísérleti recept bevált, maradhat az étlapon. :)

Hozzávalók: 

  • 25 dkg rántani való sajt (én füstölt mozzarellát és sima mozzarellát is kipróbáltam, de azokat nem lehet sonkával sütni, illetve dupla panírral is kifolytak)
  • 10 dkg pulykamell-sonka vékony szeletekben
  • kukoricaliszt
  • 1-2 tojás
  • zabpehely
  • só, bors, chilipor, fokhagymapor

A sajtot vastagabb szeletekre vágtam, és a sonkát is akkorára daraboltam, amekkora a sajt (a maradékot holnap használom fel a töltött krumpliba). Ahány szelet sajt lett, kétszer annyi szelet sonkára lesz szükség. A kukoricalisztet és zabpelyhet lapos tányérra öntöttem, a lisztet befűszereztem, a tojást felvertem, és szintúgy fűszereztem. A sajtok tetejére és aljára is tettem 1-1 szelet méretre szabott sonkát, amik minden segítség nélkül nekem összeragadtak, majd bepaníroztam őket (liszt-tojás-zabpehely). Figyeljünk nagyon, hogy a sajt szélére sok zabpehely kerüljön, ne folyjon ki ott a sajt! Még a panírozás kezdetén begyújtattam a sütőt, hogy előmelegedjen. Egy nagy tepsit kibéleltem sütőpapírral, és arra tettem a panírozott sonkás sajtszeleteket. Előmelegített sütőben, kb. 7-es fokozaton 20 percig sütöttem őket, és egyszer félidőben át is forgattam azokat. ACHTUNG, ACHTUNG!!!! Sütőben, zabpehellyel sütve nem lesznek olyan aranysárgák, mint olajtól csöpögő társaik, de szerintem ennyit megér az egészséges étkezés...Miközben sült, kényelmesen el tudtam készíteni a kukoricás rizst köretnek: húsleves-alaplében/marhahúsleves-kockából készült lében gyorsrizs megfőz, kukoricakonzervvel kikever, kicsit átpirít, örül neki, elkóstolgat. Tálaláskor még gyorsan kikevertem hozzá egy salátát is, hogy jobban csússzon: a rukkolát és a koktélparadicsomot Párom megmosta, a paradicsom negyedelve lett, egy tálban tökmagolaj (VIGYÁZAT, EGÉSZSÉGES!!!) lett fűszerezve egy mini csipet sóval, borssal, ebbe forgattuk bele a zöldségeket. Már csak tálalni kellett, és mit ne mondjak, repetát kért belőle Szerelmem :)

Jó étvágyat hozzá mindenkinek! (nekem most ilyen kisbéka formára sikeredett :))

rantottsajt jo meret.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://alabella.blog.hu/api/trackback/id/tr725027725

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása