Bella a konyhában

Egy wannabe-szakács megpróbáltatásai

Tűzdelt karaj sok-sok zöldséggel

2013. március 17. 18:08 - alabella

Rég nem írtam, de ez nem jelenti azt, hogy nem főztem, csak általában az idő hiányában nem készült kép, vagy nem került el hozzám, vagy nem dolgoztam fel. Na de most...! Ez az étel úgy jutott eszembe, hogy kolléganőmnél láttam egy nagyon jól kinéző krémet, amit, mint elmondta, a sült zöldségekből készítettek. Ebből indultam ki, mi lenne, ha egy tűzdelt karajt társítanék hozzá? Páromnak nagyon tetszett az eredmény, pedig a vadas mártását utálja...ezt sikerként könyvelem el. 

Hozzávalók:

  • fél kg csont nélküli karaj
  • 3-4 nagyobb sárgarépa
  • 3-4 nagyobb petrezselyemgyökér
  • negyed zeller
  • negyed karalábé
  • 2 fej vöröshagyma
  • 15 dkg erdélyi szalonna
  • só, bors, fokhagymapor
  • borsó-kukorica konzervmix
  • 2 zacskó gyors rizs

A zöldségeket megpucoltam, egyet nagy hasábokra vágtam, a többit daraboltam, és próbáltam nem elkóstolgatni- ez utóbbi a hasábokra vágott szalonnára is vonatkozik. Továbbá rájöttem, milyen nehéz ülve főzni-előkészíteni az ételt, ugyanis bokatöréssel/szalagszakadással (a dokik még nem tudták eldönteni,melyik) kissé nehézkes a főzés...Szóval, egy vékony, de hosszú késsel a karajt feltűzdeltem, és a résekbe beleszúrtam a zöldség- és szalonnacsíkokat-javaslom, hogy a szalonnát NAGYON hűtsétek le, mert úgy könnyebb beledugni a húsba. Szóval, mikor már szanaszét tűzdeltem szerencsétlen karajomat, fogtam a feldarabolt zöldségeket, sóztam-borsoztam, fokhagymáztam, és belezúdítottam őket egy sütőzacsiba. A husi külsejét is sóztam-borsoztam, majd ez is mehetett a sütőzacsiba, amit lezárva-kilyuggatva beledugtam a (természetesen már begyújtott) sütőbe, és elmentem, hogy megnézzek egy háromnegyed órás sorozatot. Mikor az idő lejárt, a zöldségeket kiszedtem a husi alól, a húst pedig hagytam megpirulni. Míg az pirult, a zöldségeket vízzel krémes állagúra turmixoltam, megfőztem ízesített (leveskocka) vízben a rizst, és kikevertem a zöldségmixszel (kukorica-borsó-kaliforniai paprika). Mikor a hús megsült, szép színt kapott, tálaltam, és gyorsan elfogyasztottuk ezt a finomságot :)

Jó étvágyat hozzá!

tuzdelt karaj kicsi.jpg 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://alabella.blog.hu/api/trackback/id/tr625139404

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása