Bella a konyhában

Egy wannabe-szakács megpróbáltatásai

Túrós, meggyes rétes

2011. március 12. 21:51 - alabella

Ma voltunk egy lakberendezési kiállításon, ahol nem olcsón árultak réteseket...5 szelet árából megsütöttem itthon 4 rudat, így jobban megérte, és közösen készítettük el, ez sem utolsó szempont :) Hasonlított ízre a mamáméra... nagyon jó érzés volt erre emlékezni :)

Hozzávalók:

  • 2 csomag réteslap (ez 12 lapot jelent)

Túrós rétes:

  • fél kg túró áttörve
  • 4 ek. tejföl
  • fél citrom héja, 2 kiskanálnyi citromlé
  • 2-3 ek. zsemlemorzsa
  • 6 ek. nádcukor
  • 2 cs. vaníliás cukor
  • 2 marék mazsola

 Meggyes rétes:

  • 1 üveg meggybefőtt
  • 4-5 ek. nádcukor
  • 5 ek. zsemlemorzsa
  • 1 kk. őrölt fahéj

 

  • 1 tojás a kenéshez

 

A túrós és a meggyes rétes hozzávalóit összekevertem 2 külön tányérban.

A rétesekhez egy rúdhoz 3 lapot használtam. Egy lapot lefektettem konyharuhára, bekentem vékonyan olajjal, ráfektettem a következő lapot,azt is bekentem olajjal, majd ráfektettem a 3. lapot is. Erre ráhalmoztam a tölteléket, majd felcsavartam a konyharuha segítségével. Ebből az adagból 4 rúd jött ki, egy meggyes, egy meggyes- túrós, és két túrós.

A meggyes-túróshoz fele adagot vettem a töltelékből, és egymás mellé tettem a 2 tölteléket, úgy csavartam fel, így a túróra került a meggy. Lekenettem felvert tojással a rudakat, majd előmelegített sütőbe téve 25 percig sütöttem. Még forrón elfogyott fele... :D

Jó étvágyat!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://alabella.blog.hu/api/trackback/id/tr712734481

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása