Bella a konyhában

Egy wannabe-szakács megpróbáltatásai

Babgulyás

2011. június 05. 15:59 - alabella

 

Sosem főztem babgulyást, de túl sok babot áztattam be, úgyhogy, újra kellett hasznosítanom...a fűszerezése szokatlan lehet,de nagyon finom (csak kicsit elsóztam :().

 

Hozzávalók: 

  • 20 dkg kockákra vágott sertéshús (bár, én csirkemellet használtam, az volt itthon :))
  • 1 fej vöröshagyma
  • 15 dkg bab
  • 3 gerezd fokhagyma, só, egész feketebors, 1 babérlevél
  • pirospaprika, chilis fűszerkeverék, bors ,só
  • 1 tojás, liszt
A babot (ha száraz), beáztatom egy éjszakára, másnap pedig tiszta vízben a fokhagymával, sóval- borsszemekkel, babérlevéllel megfőzöm. 
Míg a bab fő, csinálok egy pörköltalapot. A vöröshagymát apró kockákra vágom, sírás közben próbálom nem elvágni a kezem, majd olajon megpirítom. Leveszem a tűzről, hintek rá pirospaprikát, és beleforgatom a husit. Visszateszem a tűzre, és fehéredésig pirítom a húst. Utána fűszerezem a chili fűszerkeverékkel(ilyen chilisbab-keverék-szerűség,de jó bele!), kevés sóval, borssal, és felöntöm egy kis vízzel. Fedőt teszek rá,és hagyom rotyogni. Az a lényege, hogy először fűszerezzük túl ezt az alapot, hiszen úgyis fel lesz higítva, leves lesz, ahhoz meg több fűszer kell :). 
Ha már megfőtt a husi, felöntöm vízzel, ha kell, utána fűszerezek, a megfőtt és leszűrt babot belekeverem. A tojást egy csipet sóval és annyi liszttel kikeverem, hogy keményebb tésztát kapjak, és belecsipkedem a levesbe. Nekem sikerült kb. fél grízgombóc nagyságú tésztákat csipkednem, ezt nem tanácsolom senkinek :D Lényegesen megnő így a főzés ideje :).
Ha a tészta már megfőtt, lehet is tálalni. Esetleg utólag még lehet bele tenni erőspaprikát.
Anyu azt mondta, ha van otthon valami füstöltem, akkor tehetek bele (én füstölt kolbászt vágtam bele, 2 db 2 centis darabkát, el nem rontotta), és a gomba sem rontja el az összhatást. :)
 
Jó étvágyat hozzá!
 
 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://alabella.blog.hu/api/trackback/id/tr312959319

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása