Bella a konyhában

Egy wannabe-szakács megpróbáltatásai

Rakott savanyú káposzta

2012. február 12. 18:07 - alabella

Imádom a savanyú káposztát, és minden olyan ételt, ami káposztából készül. Kiskoromban vérremenő viták voltak abból, hogy ki egye meg a káposzta torzsáját-kis sóval egyszerűen isteni eledel. Mivel párom nem eszi meg a gyroson kívül semmiben, kénytelen voltam ezt az ételt leszállópályára tenni. Egyik este bevásárlótúrám kellős közepén azonban rám tört, hogy én holnap keményítő napon ha törik, ha szakad, savanyú káposztát fogok enni. Így elkészítettem a rakott káposzta egy "light" változatát, kolbász és szalonna nélkül. Őszintén bevallom, szalonnával az igazi, de így sem kutya. :)

Hozzávalók:

  • 2-3 nagyméretű krumpli
  • 20 dkg fehérboros savanyú káposzta
  • 2 nagy fej vöröshagyma
  • só, bors, fokhagymapor
  • 1 nagy doboz tejföl
  • (kolbász, szalonna)

A krumplit és a hagymát meghámoztam, majd vékony karikákra vágtam. A közepes tepsit kiolajoztam, és a krumplit leterítettem alulra. Megsóztam, majd jöhetett rá a réteg hagyma, és arra pedig a savanyú káposzta. Aki szeretné "húsosan" enni, az most tegyen rá egy réteg kolbászt és szalonnát, nekem a diétám tiltja, így is csaltam a  a tejföllel...amit kikevertem sóval, egy kis vízzel, borssal, és fokhagymaporral, majd ráöntöttem a káposzta tetejére. Előmelegített sütőben kb. 45 perc sütés kell neki, mert a krumpli lassan sül át. Mindenkinek jó étvágyat kívánok hozzá!

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://alabella.blog.hu/api/trackback/id/tr604097612

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása