Bella a konyhában

Egy wannabe-szakács megpróbáltatásai

Enchiladas

2014. március 18. 08:00 - alabella

2014-02-23_20_01_34_1394895520.jpg_1280x960

Van nekem egy másik blogom ánglisul (littlebugcooks.blogspot.ie), ahol egy világjáró turnén vagyok, nevezetesen, különböző országok konyháját próbálom ki. Barátomék voltak nálunk vendégségben, és a választott konyha a mexikói volt. Bevallom, sokáig kerestem autentikus mexikói ételt, de ahány ház, annyi szokás, vettem észre, így olyat alkottam, ami "nyomokban mexikóit tartalmazhat". Mármint, ízvilág. Nem daráltam le Juant. Sem Pedrot. Ola! 

Néhány infó akkor azért Mexikóról, hogy tartsam magam a másik blog tematikájáról: azt gondopltam, sokat tudok erről az országról, de be kellettz látnom, hogy az szinte semmi. OK, a gasztronómiájukat ismertem (bár mindig mergzavart, melyik tortillából készült ételt hogy hívják), de hihetetlenül színes a kultúrája ennek az országnak is. Indiánok, olmékok, maja, azték civilizációk, Cortez, spanyol hódítás...a történelmük eléggé brutális és véres (mondom én ezt magyarként), de mindamellett nagyon érdekes! Kiskoromban még egy mini Chichen (nem chicken) Itzat is felépítettem kartonpapírból, annyira odavoltam a kultúrájukért. Persze nem áldoztam fel senkit ay oltárán, pedig lettek volna rá alanyok, de nem gondoltam jó ötletnek. A mai Mexikó még mindig nem nyugodt, drogháború zajlott és zajlik náluk, de a gazdaságuk nagyon erős. A PwC 2013-ban azt a kijelentést tette, hogí 2050-re Mexikó lehet a világ 7. legnagyobb gazdasága! Nem gondoltam volna ezt róluk, az igazat megvallva...ez az ország úton- útfélen meglepett. Remélhetőleg egyszer lesz alkalmam meglátogatni az országot...na de térjünk vissza a főzésre!

Hozzávalók:

- 30 dkg darált marhahús

- olívaolaj

- 1 finomra vágott vöröshagyma

- 1 paradicsomkonzerv hámozott paradicsomokkal

- 1 doboz paradicsomszósz

- 1 ek. liszt

- hatalmsa adag csili

- só, bors, bazsalikom, kömény, koriander, fokhagyma

- 4 tortilla lap

-  reszelt sajt ízlés szerint

Az elkészítése nem igényel atomkutatói diplomát...a vöröshagymát meg kell pirítani olajon, rászórni a húst, és pár percig pirítani őket közösen. Mehetnek rá a fűszerek, és a paradicsomok (csak egy üveg, a hámozottakkal). Ne felejtsétek el a csilit, a csili JÓ. Ha frisset használjatok, használjatok GUMIKESZTYŰT különben fájdalmas lesz a szemdörgölés, arról ne is beszéljünk, ha mosdóba kell menni...visszatérve a receptre: a husi rotyog a paradicsomszószban, nagyon jó. Adj hozzá kis húsleves-alaplevet, vagy vizet, és főzd kb. 20 percig. Közben elkészítheted a pokol tüze- csípős szószt. Máshol Enchilada szósznak hívják - ne dőlj be az átverésnek! Szóval. Kis olajon pirítsd meg a lisztet, fűszerezd sóval, borssal, fokhagymával, köménnyel, oreganóval és csilivel. SOK csilivel. Meg egy kis csilivel. Mondom, SOK csilivel, ne légy gyáva, burítsd meg rendesen azt a fűszertartót! A fájdalom mutatja, hogy élsz, és a gyomorégés a jövőbeli éned gondja lesz, nem a tiéd, ne aggódj miatta még. Ha a szósz nagyon sűrű, kis vízzel fel lehet higítani. Főzd kb. 10 percig. 

Ha a szósz elkészült, a hús is megfőtt, a tortillákat töltsd meg husival. Egy tepsi aljára öntsd bele a szósz felét, rakd rá az enchiladakat, rá a maradék szósz, és reszelt sajt. Be a sütőbe, 20 perc, vagy míg a sajt barna. Tálald jalapenoval. Vicceltem. Nem.

Jó étvágyat!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://alabella.blog.hu/api/trackback/id/tr825861756

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása