Bella a konyhában

Egy wannabe-szakács megpróbáltatásai

Hortobágyi palacsinta

2010. július 25. 15:38 - alabella

 ...kiskorom réme. Kb. 18 éves koromig szinte semmilyen húsételt nem ettem meg, és főleg ovis- általános iskolás koromban volt ez kellemetlen(gondoljunk csak a menzára, vendégségekre). És hogy miért utáltam a hortobágyi palacsintát? Mert egyszer nagyon csúnyán átvertek vele.Mit egyszer, kétszer. Először a nagynéném elvitt palacsntázni egy cukrászdába, a barátnőjével, lehettem 7 éves...mondta,válasszak palacsintát...naná,hogy a hortobágyin megakadt a szemem, sosem hallottam addig róla...kérdezem óvatosan nagynéném, ezmiez, mondja,finooom,egyed csak! Gyorsan meg is rendelte nekem, nehogy helyette kakaósat kérjek...lelki szemeim előtt Gundel- palacsinta szerű gyönyörűségek lebegtek, alig vártam, hogy kihozzák...aztán nagyot koppantam, mikor megláttam. Tejfölös-paprikás- HÚSOS palacsinta?Hát megőrült ez a világ???Lényeg a lényeg, nagyot csalódtam, közröhej tárgya lettem, olyan hisztit levertem, és végül nagynéném ette meg. A másik eet nem volt ilyen egetrengető,esküvőn voltunk,ahol késett a kaja, és hihetetlenül éhesek voltunk már. Kihozták az előételt, és mi volt az? Naná, hogy hortobágyi...Akkor is koppantam a finnyásságom miatt. Azóta szerencsére változott ez a helyzet, már szeretem készíteni és enni is :)

Hozzávalók(2 főre 3 étkezésre:)):

  • 50 dkg darált hús
  • 2 nagy pohár tejföl
  • 1 nagyobb fej vöröshagyma
  • 2 kis doboz sürített paradicsom
  • víz
  • só,bors,paprika,pepperoni(őrölt,csípős,én Tűzvarázst használok),fokhagymapor,majoranna
  • palacsinta( 50 dkg liszt, 3 dl tej, 6 tojás, bubis ásványvíz)

 

A vöröshagymát apróra vágjuk, kisírjuk magunkat, szemet, orrot törlünk, majd kevés olajon üvegesre pirítjuk. Ha ez megvan, megsózzuk, levesszük a tűzről, megpaprikázzuk. Visszatesszük kis lángra, és nagyon kis ideig pirítjuk, hogy ne keseredjen meg a paprika, de legyen színe. Ezt követően belerakjuk a husit, gyorsan elkeverjük, és fehéredésig(kac-kac) pirítjuk. Ha ez megvan(tehát,már nem nyers a husi külseje sehol,és szétjött a darálthús), ráöntjük a sürített paradicsomokat, sózzuk még egy kicsit, borsozzuk, teszünk bele fokhagymaport(igazi fokhagymát is lehet bele nyomni,én azt nem szeretem), valamint pepperoni-port és majorannát(a száraz fűzernövényeket érdemes megdörzsölni kicsit a markunkban, jobban előjön az ízük állítólag, nem kell olyan sokat használni belőle).Felöntjük az egészet vízzel, ami ellepi egy ujjnyira, és kis lángon, lefedve készre főzzük. Közben lehet kóstolgatni, utána ízesíteni, legyen bőven leve :) Ha már degeszre kóstoltuk magunkat, és megállapította a család minden tagja,hogy ejjóómááá, akkor fogunk egy tálat,és rárakunk egy levesszűrőt. A húst a szűrőn keresztül leszűrjük, amennyire csak tudjuk, minél szárazabb legyen a husi. A leszűrt levet kikeverjük a 2 tejföllel, higítjuk egy kis vízzel vagy tejjel(nem kell bele sok!). Ezt követően elkészítjük a palacsintákat. Vagy elkészíttetjük :) Ehhez a tojásokat kikeverjük a tejjel, sózzuk, majd apránként belekeverjük a lisztet. Ha csomómentes, szép lassan beleöntjük a szódát/bubisvizet, annyit,hogy folyós legyen a cucc. Szépen kisütjük a palacsintákat, majd azokat megtöltjük kb. 1-2 kanálnyi husival. A husit a pal közepére kell halmozni,majd a négy oldalát ráhajtani,hog szögletes alakot kapjon az egész :) Kiolajozott tepsibe tesszük a palacsintákat, majd leöntjük a tejfölös szafttal. Kb. 20 percig sütjük,és tálaláskor még lehet hozzáadni a szószból. Jó étvágyat :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://alabella.blog.hu/api/trackback/id/tr792174804

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása