Bella a konyhában

Egy wannabe-szakács megpróbáltatásai

Padlizsánkrém- ahogy én készítem

2011. augusztus 16. 14:25 - alabella

Tegnap este eldöntöttem, hogy betegség ide, betegség oda, márpedig én most padlizsánkrémet fogok enni. Még padlizsánt is vettem hozzá, egy kisebbfajtát. Akkor jött a dilemma: hogy készítsem el? Még sosem csináltam, csak fogyasztója voltam ennek az isteni eledelnek... Mi sem könnyebb,gondoltam, jóbarátom a kereső. Aha.Meg ahogy azt én elképzeltem. Iszonyatos mennyiségű receptet találtam, de egyik sem fogott meg-úgyhogy, eldöntöttem, megcsinálom a saját padlizsánkrémemet. Így is lett. Még a hűtőben vár,hogy összeérjen,este pirítóssal, friss zöldséggel isteni lesz.A lényeg, hogy finom lett.

Hozzávalók:

  • 1 padlizsán
  • kis fej vöröshagyma, vagy lilahagyma (nekem vörös ment bele,lila épp nem volt)
  • fokhagymapor, só, bors, mustár

 

A padlizsánt fogtam, félbevágtam, és a sütőben kb. 40 perc alatt megsütöttem. Ez azt jelenti, hogy a héja szinte feketévé vált, ráncos lett, a belseje pedig nagyon puhává vált.

Ezt követően vártam,hogy kicsit kihűljön, és egy fakanállal kikapartam a belsejét a héjából. FONTOS: fém edényt, fém eszközöket NEM szabad használni, mert attól bebarnul- oxidálódik a padlizsán. Én egy fakanállal kapartam ki egy üvegtálba, és a műanyag jégkaparóval aprítottam szét a rostokat, hogy krém állagú legyen az egész. Multifunkciós konyhai eszközök mindörökké!Mikor a padlizsán már krémes volt, tettem bele egy csipet sót, frissen őrölt színes borsot, nagyon-nagyon-nagyon apróra vágott vöröshagymát, 1 kiskanálnyi fokhagymaport és ugyanennyi mustárt, majd az egészet elkevertem. Legjobb,ha egy kicsit  tud állni hűtőben, hogy az ízek összeérjenek. A fűszerek mennyisége a padlizsán méretétől is függ!

Jó étvágyat hozzá!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://alabella.blog.hu/api/trackback/id/tr93157949

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása