Bella a konyhában

Egy wannabe-szakács megpróbáltatásai

Csípős cukkinis-padlizsános pulyka

2012. szeptember 02. 17:53 - alabella

Most komolyan...bárki is meglepődik azon, hogy az étel nálam csípős? :) A sütiken kívül mindenbe teszek szinte chilit, mert a kapszaicin segít megelőzni a gyomorfekélyt, fertőtlenít, és nem utolsó sorban-függő vagyok :) Szóval, ennyi bevezető után akár le is írhatnám a receptet...

Hozzávalók:

  • 15 dkg felcsíkozott pulykamell
  • 1 kisebb cukkini
  • 1 kisebb padlizsán
  • 1 marék beáztatott apróra tört fafülgomba
  • 1 sárgarépa
  • 1 petrezselyem
  • 1 csokor újhagyma
  • 1 kis üveg sűrített paradicsom
  • só, bors, kínai fűszerkeverék
  • habanero
  • 1 zacskó rizs
  • 1 húsleves- kocka

A zöldségeket meghámoztam,és felcsíkoztam (hogy gasztrosznobkodjak: batonra vágtam. Julienne-nél vastagabbra.) A répát, petrezselyem-gyökeret és újhagymát olívaolajon megpirítottam, majd jöhetett rá a pulykahús. Mikor az is megpirult (sikerült majdnem odaégetnem, mert közben persze mindig valami halaszthatatlan dolgom támad), ráborítottam a maradék zöldségeket, és egy újabb pirítás után jöhetett rá a paradicsomszósz, a fűszerek (a habanero kivételével), a gomba, és egy kis víz. Fedő alatt főztem, közben a rizst húsleves-kockával ízesített vízben kifőztem. Mikor a ragu elkészült, belekevertem a nagyon apróra vágott habanerot (majd szidtam magam, mert sikerült csípős kézzel megdörzsölnöm a szemem alatti érzékeny részt-azt hittem, ott halok meg, úgy égetett), és belekevertem a rizst.

A biztonság kedvéért tálaláskor még rátettem egy fél jalapenot :)

Jó étvágyat kívánok!

csipos cukkinis_jo meret.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://alabella.blog.hu/api/trackback/id/tr664747727

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása