Bella a konyhában

Egy wannabe-szakács megpróbáltatásai

Újévi malackák

2013. január 06. 17:25 - alabella

Sokfogásos menüvel készültem Karácsonyra, vendégek jöttek, 2 nap is, mi az, amit elfelejtettem teljesen? A fényképek készítését...természetesen a szilveszteri finomságokat sem sikerült lencsevégre kapni, csak ezeket a malacokat, még sülés előtt, mert olyan jópofák voltak...így először ez a recept kerül fel ide, majd később a többi, sajnos kép nélkül. Ez a recept nem saját egyébként, valaki facebookra tette ki, és onnan mentettem le.

Hozzávalók:

 

    -25 dkg túró
    -25 dkg főtt, összetört krumpli
    -25 dkg vaj (NEM MARGARIN)
    -25 dkg liszt
    -só
    -tojás a kenéshez
    -egész bors és kömény díszítéshez

Minden hozzávalót összegyúrok, figyelve arra, hogy kihűlt krumplival dolgozzak, különben az egész "szétfolyik", majd a hűtőbe tettem egy órára az elkészült puha, de nem ragadós tésztát. Míg pihent, megsütöttem a többi édességet szilveszterre, így már előmelegített sütőbe kerültek a malacok, ez fontos! Én kb. fél-1 cm vastagra nyújtottam a tésztát, és egy borospohárral kiszaggattam vele a köröket, így nagyon sok lett, vagy 50+. Mindegyikre ejtettem egy bevágást, aminek 2 felét lehajtottam, így "csüngő" fülei lettek a malackának :) egy kis pötty tészta lett az orra, lekentem tojással, és csináltam neki szemet-orrot. Sütőpapírral bérelt tepsibe pakoltam őket (óvatosan, mert puhák!), előmelegített sütőben kb. 15-20 percet sütöttem, közepes lángnál. Még forrón lakmároztam belőle-a borsokat szedjük le étkezés előtt róla! :)

Jó étvágyat hozzá!

kismalac.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://alabella.blog.hu/api/trackback/id/tr335001653

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása