Bella a konyhában

Egy wannabe-szakács megpróbáltatásai

Meggyes-mákos guba

2012. november 04. 11:10 - alabella

Ismételten csak magamnak készült, ettem is 3 napig, de nem tudtam megunni, hihetetlenül finom, pedig én nem vagyok édesszájú, inkább a pogácsát preferálom általában :)

Hozzávalók:

  • 1 szikkadt kalács (tudom, hogy kifliből kellene, de nekem így jobban ízlik)
  • 1 liter tej
  • cukor és vaníliás cukor ízlés szerint, ki mennyire édesen szereti
  • mák
  • meggy

A kalácsot feldaraboltam, a tejet kikevertem a cukorral (tudom, hogy elvileg tojás is kéne bele, de én nem szeretem úgy). Egy tepsi alját kikentem vajjal, és a sütőt előmelegítettem. A kalácsokat belemártottam a tejbe, és leraktam egy réteget belőle a tepsibe, majd rájött a darált mák és a meggy. Ezt a rétegezést addig csináltam, míg volt kalács.  A maradék tejet a guba tetejére öntöttem, és megsütöttem. Lehet egyébként kevesebb tejet is használni, ez teljesen az én szájízemnek megfelelően van, mert tocsogós-puha-ropogós lett :) Jó étvágyat kívánok hozzá mindenkinek!

meggyes makos guba jo.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://alabella.blog.hu/api/trackback/id/tr684888170

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása