Bella a konyhában

Egy wannabe-szakács megpróbáltatásai

Csípős mexikói leves

2013. január 13. 18:22 - alabella

Hiányzott már, hogy levest egyek, de valami laktatót, csípőset szerettem volna csinálni. Elkezdtem böngészni a Nosaltyt, és találtam 3 receptet, ami csípős leves, és mexikói, az egyik közülük a nemzeti ételük (?), a tortilla leves. Nem akartam húsosat készíteni, és nem volt kedvem tésztát gyúrni a levesbe, így 3 receptet vontam egybe, így született meg ez a finomság.

Hozzávalók (2 főre):

    -fél konzervnyi kukorica
    -fél konzervnyi vörös bab
    -1 kisebb fej hagyma
    -fokhagymapor, őrölt erőspaprika, őrölt paprika, őrölt bors, só, fahéj, kakukkfű
    -fél marhahúsleves-kocka
    -tortilla chips
    -reszelt sajt

A hagymát felaprítottam, és zsíron üvegesre pirítottam. Ezt követően levettem a tűzről, belemorzsoltam a leveskockát (shame on me, de nem volt itthon húsleves-alaplé), sóztam-borsoztam-paprikákkal meghintettem (ha lett volna itthon habanero, most biztos tettem volna bele), kicsi kakukkfű is ment bele, és felöntöttem vízzel, nagyjából a 2 literes edény kétharmadáig. A sóval vigyázzunk, mert a leveskocka is sós! Hagytam, hogy jól összeforrjon ez a lé, majd beleszórtam a babot és a kukoricát. Felforraltam, kevertem-kavartam, kóstoltam, majd kimentem a nappaliba pakolni, addig is megkértem Párom, hogy ugyanmár, kóstolja meg, mi hiányzik belőle...mikor visszajöttem, már a folyosón éreztem, hogy "valaki" fahéjat használt...nem mertem megkérdezni, mennyit tett bele, de maradjunk annyiban, hogy édes-csípős volt abban a pillanatban a leves :) Egyébként, ez volt az, ami hiányzott belőle, de mindenki vigyázzon vele, fahéjból csak nagyon-nagyon keveset használjon, fél késhegynyit maximum, különben túl karakteres lesz az íze. Ezt követően hagytuk még nagyjából negyed órát forrni a levest, hogy jól átfőjön benne minden, a leve kicsit besűrűsödjön, majd még melegen tálaltam. Tetejére reszelt sajttal szórt tortilla chipset tettem, ami a levesben a tésztát helyettesítette. Javaslom, hogy ne egyszerre tegyünk bele sokat, hanem folyamatában adagoljuk a levesbe, így kicsit átázik, de ropogós-sajtos marad, feldobja az étkezést a ropogós "tészta" benne.

Jó étvágyat hozzá!

csiposleveskicsi.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://alabella.blog.hu/api/trackback/id/tr865016051

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása