Bella a konyhában

Egy wannabe-szakács megpróbáltatásai

Barátfüle

2011. július 03. 15:54 - alabella

 Évek óta nem ettem ilyet, pedig kiskoromban imádtam... :) És természetesen, én is elviccelődtem anno a nevével, ahogy mindenki. 

Hozzávalók:

  • fél kg liszt
  • kb. 30 dkg főtt krumpli
  • 2 tojás
  • ízlés szerinti lekvár
  • zsemlemorzsa, olaj

A főtt krumplit még melegen kikevertem a liszttel és a tojással, sóztam, majd vékonyra nyújtottam. Nekem kicsit nehéz volt nyújtanom, mert sok volt benne picit a liszt :)  Mikor kb. fél centis volt csak a tészta, nagyjából 8*8 centis négyzetekre vágtam, és mindegyik közepébe raktunk fél-1 kiskanálnyi lekvárt- mi meggylekvárt használtunk. Átlósan félbehajtottam őket, és jól megnyomkodtam a széleit, hogy nehogy kifolyjon a lekvár belőle. Vizet forraltunk egy nagyobb edényben, beledobtuk a füleket a lobogó vízbe, majd megvártuk, míg a "ráják" feljöttek (olyan alakjuk lett egy kicsit,mint a rájáknak). Míg főttek, kevés olajon pirítottam zsemlemorzsát, és az elkészült barátfüléket ebbe forgattuk. Isteni...

Jó étvágyat hozzá!

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://alabella.blog.hu/api/trackback/id/tr353034981

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása