Bella a konyhában

Egy wannabe-szakács megpróbáltatásai

Túrós-epres torta

2012. június 03. 18:55 - alabella

 Olvastam egy receptet a Kifőztük magazinban, ami iszonyatosan megtetszett, elhatároztam, hogy elkészítem itthon, csak épp egy kicsit átírtam, cseresznye helyett epres tortát készítettem. Mindenkinek ajánlom ezt a receptet, akinek csak negyed órája van a tortakészítésre, ugyanis nekem eddig tartott, hogy előkészítsem, utána csak sütni kellett...nagyon izgultam egyébként, hogy fog szuperálni a torta, mert Párom szüleihez vittem egy családi eseményre, szülinapi torta gyanánt, de szerencsére mindenki egyöntetűen bizalmat szavazott a tortának, és mindenkinek ízlett is.

Hozzávalók:

  • 1 csomag rétestészta
  • 1 kg eper
  • 50 dkg túró
  • 25 dkg tejföl
  • 8 zacskó vaníliás cukor
  • 2 tojás
  • fél citrom héja
  • 1 csomag vaníliás puding
  • egy marék mazsola

 

A túrót kikevertem a tojásokkal, a tejföllel, a citrom reszelt héjával, mazsolával és 4 zacskó vaníliás cukorral. Az epret megmostam, félbe/négybe vágtam, kivágtam a csumáját, és egy picike (fél deci) vízzel, és 4 csomag vaníliás cukorral feltettem főni. Forrás után számított 6-8 percig főztem még, majd beleöntöttem a kb. 1 deci vízzel elkevert vaníliás pudingot, és besűrítettem. Egy 26 centis kapcsos tortaformába leterítettem 3 darab réteslapot, abba öntöttem a túrós keveréket. Erre jött ismét 3 réteslap, és arra pedig az epres tölteléket töltöttem. A kiálló széleket visszahajtogattam, az sütés alatt úgyis egy kicsit kinyílt. Nagyjából 35 percig sütöttem előmelegített sütőben, míg a tészta jól meg nem pirult. Mindenkinek jó étvágyat kívánok hozzá, és elég türelmet ahhoz, hogy kibírja, hogy nem forrón falja fel!



 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://alabella.blog.hu/api/trackback/id/tr294563218

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása