Bella a konyhában

Egy wannabe-szakács megpróbáltatásai

Burrito

2011. május 28. 16:40 - alabella

Láttam a tv-ben egy nagyon jól kinézőt, Mexikóban csinálták, de ahhoz hasonló receptet nem nagyon találtam, így egy kis kutakodás után, 4-5 angol-magyar weboldalról összeraktam a saját kis receptemet.
Nem egy egyszerű étel, de én imádom...
 
 
Hozzávalók a babkrémhez:
 
  • 15 dkg fehérbab (ez jól pürésedik)
  • 1 kis konzerv paradicsompüré
  • 1 kis fej vöröshagyma
  • 1-2 gerezd fokhagyma
  • 1 babérlevél
  • őrölt kömény, só, bors, vegeta, citromlé (opcionális)
 
A babot beáztatom egy éjszakára, majd sós vízben, a babérlevéllel és fokhagymával megfőzöm. 
A vöröshagymát megpirítom olajban. 
A babot, vöröshagymát, paradicsompürét és a fűszereket egybeöntöm, majd pürésítem.
Ezzel lesznek megkenve a tortillalapok.
 
Hozzávalók a töltelékhez:
 
  • 30 dkg darálthús (azt olvastam, hogy a vegyes marha-sertés darálthús a nyerő itt, de darabokban is lehet főzni, nem darálva)
  • 1 zacskó gyorsrizs
  • 1 kis fej vöröshagyma
  • néhány gerezd fokhagyma, vagy fokhagymapor
  • chilipor, oregano, őrölt kömény, só, bors, csipetnyi fahéj, cukor
 
A vöröshagymát apróra vágom, és olajon megfuttatom. Ráöntöm a darált húst, és együtt megpirítom (ha egész fokhagymát
használunk, akkor azt is most adjuk hozzá). Ha a hús kifehéredik, ráöntöm a paradicsompürét, és fűszerezem sóval, borssal,
fokhagymaporral, őrölt chilivel, oreganóval, köménnyel, fahéjjal, és a cukrot sem felejtem belőle ki (ezt a sok fűszert 
ki lehet hagyni, ha valakinek van otthon Enchilada szósza, de szerintem így is jó ez :)).
Közben külön megfőzöm a rizst, és egy kis sáfrányt is teszek a főzővizébe (opcionális, nem muszáj).
Ha a hús kész, összekeverem a rizzsel.
Ezt a keveréket halmozom a korábban átmelegített, babkrémmel megkent burritokba, feltekerem őket, és tejföllel, salsa szósszalleöntve, reszelt sajttal
tálalom.
Salátát lehet még mellé adni.
 
Jó étvágyat!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://alabella.blog.hu/api/trackback/id/tr142939078

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása