Bella a konyhában

Egy wannabe-szakács megpróbáltatásai

Csirkemell rozés- szilvás mártással

2010. július 25. 14:18 - alabella

Neten nézegettem, mi az, amit még nem főztem, és nem tiltólistás(értsd:nem húsnélküli,vagy tengeri kütyü), és ráakadtam egy jó kis receptre: csirkemell rozés- szilvás mártással(jól is jön, mert a hűtőben áll még pár deci maradék rozé a beköltözési "ünneplésünk" óta:)).Abból indultam ki, ha  maláj aszaltszilvás bolti szósz ehető, akkor talán ez is az lesz, de kapásból módosítottam a receptet:pulyka helyett csirkéből lesz. Ennek nagyon egyszerű az oka: vasárnap délben nem volt a boltban pulykahús. Nem tudom még, hogy ízre milyen lesz, de nekem már a recept olvasása közben is összefolyt a nyál a számban. Szóval, a hozzávalók(én ezt megduplázom,mert 2 napra szoktam főzni legalább, nincs időm rá, hogy mindennap a konyhában legyek):

  • 4 szelet csirke-/ pulykamellfilé
  • 20 dkg magozott aszalt szilva
  • 1 dl rozé bor(eredeti recetben egri van,de én vettem hozzá occsórozét, nem volt szívünk a 2000 Ft-os bort beleönteni, jobb az pohárból :))
  • 4 ek. olaj
  • 1 csipet őrölt fahéj
  • 2 dl főzőtejszín
  • körethez krumpli, egy kk. vaj vagy margarin
  • só,bors

 

Először is fogjuk  a laptopot/rádiót, beállítjuk a konyhában egy biztos, tiszta helyre, és elindítjuk rajta a kedvenc zenénket. Aztán elmosogatjuk a piszkos edényeket, hogy legyen miben főzni(alternatív megoldás:szép mosolygással, bociszemekkel elérjük,hogy más mosogason el).Megkóstoljuk a rozét, hogy megfelelő hőmérsékletű és ízű-e. Amennyiben a hangulat már megvan, nekiállhatunk az érdemi munkának. A szilvákat félbevágjuk, és beáztatjuk a borba(én 1 órát áztattam,hogy jól igya át az ízét). Közben a hút lemossuk,ha egyben van, felszeleteljük, leszárítjuk(leitatjuk papírral),besózzuk. Kevés forró olajban megsütjük a hússzeletek mindkét oldalát(ez kb. 10 perc). Ha a hús kész, ráöntjük a boros szilvát, és rövid ideig pároljuk(3-4 perc). Ha ez megvan, kicsit megsózzuk,megborsozzuk, teszünk bele fahéjat, és felöntjük tejszínnel.Néhány percig forraljuk, hogy besűrűsödjön, és már kész is :) Jó tanács: ha nem akarjátok, hogy nagyon karakteres legyen benne a bor íze, akkor magas lángon forraljátok, akkor kijön belőle az alkohol, apu sokszor meg is szokta gyújtani a bort, hogy "kiégjen" belőle. Köretnek lehet hozzá lustábbaknak rizst főzni, vagy krumplipürét. Én így csinálom: tetszőleges mennyiségű krumplit megpucolok, kb. egyforma, kisebb darabokra vágok, sós vízben felteszem főni. Ha kész van, leöntöm róla a vizet, teszek bele egy kevés vajat, vagy margarint, és összetöröm,sózom még esetleg(nagyon ínyencek rakhatnak bele pirított vöröshagymát is, mi pl. rántott húshoz így szoktunk pürét készíteni isteni! Ill. vaj, margarin helyett akár tejföllel is lágyítható, nagyon krémes lesz tőle. Jó étvágyat mindenkinek :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://alabella.blog.hu/api/trackback/id/tr452174691

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása