Bella a konyhában

Egy wannabe-szakács megpróbáltatásai

Párolt/dinsztelt káposzta

2012. február 12. 18:37 - alabella

Sőt, még úgy is hallottam a nevét, hogy "dincőtt káposzta". Sokféleképpen hívják, de alapvetően a hurka és a pörkölt egyik legjobb kísérője, véleményem szerint (bár, pörköltet nem eszem). Én viszont keményítő napon üresen ettem (ami megmaradt előző napról, a disznótoros esténkről a barátnőmmel :)) Anyu receptjét próbáltam követni, telefonos segítséget kértem, de néha az követhetetlen volt, úgyhogy, ez NEM az autentikus csatári változata. Nekem így is ízlett azért :)

Hozzávalók:

  • 1 kis fej lila káposzta, vagy vegyesen fél lila, fél fehér
  • 1 nagy fej vöröshagyma
  • 2 babérlevél, só, bors, őrölt kömény
  • 1-2 ek. ecet, attól függően, milyen erős

A vöröshagymát és a káposztát megtisztítottam, vékony csíkokra vágtam-amennyire csak lehetett. A vöröshagymát kevés olajon megpirítottam, majd rátettem a káposztát, és együtt pirítottam őket (ez eredetileg nem így van, de anyát nem értem el telefonon, és gondoltam, a pirítás semminek sem árt, addig is készül, és rosszabb nem lett tőle, sőt :)). Megfűszereztem (ne fukarkodjunk a sóval, mert a káposzta talán többet igényel, mint a krumpli...marékszámra szórtam rá), majd felöntöttem kb. 2 dl vízzel, és hagytam fedő alatt párolódni. Mikor megpuhult a káposzta, felhívtam anyut, hogy milyen ecet kell rá, tudniillik nekem csak balzsamecetem és almaecetem volt itthon, sima, házi, zöld üveges még véletlenül sem, mert "valaki" ki nem állhatja az ecet szagát...végül megegyeztünk abban, hogy az almaecet vélhetően jobb lesz rá, így tettem rá 2 evőkanállal (szemre), majd még pár percig főztem, és már lehetett is tálalni. Jó étvágyat hozzá!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://alabella.blog.hu/api/trackback/id/tr794097697

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása