Bella a konyhában

Egy wannabe-szakács megpróbáltatásai

Töltött cukkini kölessel

2012. június 03. 18:40 - alabella

Már régóta szemezgettem a kölessel, mint alternatív körethelyettesítővel, de eddig nem vitt rá a lélek, hogy azt készítsek itthon. Most már tudom, kár volt halogatni az ezzel a növénnyel készülő ételeket, mert nemcsak nekem ízlik, hanem párom tetszését is elnyerte-ami azért valljuk be, hogy nagy szó! Arról nem is beszélve, hogy ez a növényke egy szupergabona, a jótékony hatásai egy külön bejegyzést megérnének, akit érdekel, az itt utánaolvashat: http://www.biotippek.hu/koles.html .

Hozzávalók:

  • 3 kisebb cukkini
  • nagyjából 2 dl köles
  • 5,5 dl víz
  • 20 dkg darált pulykamell
  • 1 marhahús leveskocka
  • 10 dkg sajt
  • só,bors,paprika,oregano,bazsalikom,kakukkfű,fokhagyma
  • 2 paradicsom
  • 1 fej vöröshagyma

A cukkiniket megmostam, félbevágtam, és kikapartam a belsejüket. A hagymát meghámoztam, felaprítottam, olívaolajon megpirítottam, és hozzáadtam a már korábban meghámozott és apróra vágott paradicsomokat. Mikor a paradicsom leve szépen megszínezte az olajat, egy kevés pirospaprikával hintettem meg a pörköltalapot, és hozzáadtam a darált húst. Mikor a husi megpirult, jól megfűszereztem a húst (só, bors, oregano, bazsalikom, kakukkfű, fokhagyma), felöntöttem egy kis vízzel, és hagytam főni. Míg a pörköltalap rotyogott, nekiálltam megfőzni a kölest. Átmostam, kis olajon megpirítottam, majd felöntöttem a vízzel, és beledobtam a húsleves kockát, majd imádkoztam, hogy ehető dolog főjön ki belőle. Még engem is meglepett, mennyire ehető lett... :) Mikor kiörömködtem magam, az időközben megfőtt pörköltszerűséget kikevertem a kölessel, és a kibelezett, fél cukkiniket megtöltöttem vele. Ajánlom, hogy a cukkiniknek vágjon mindenki egy kis talpat, hogy stabilan álljon, ne boruljon fel sütés közben! Mikor a töltéssel végeztem, mindegyik cukkinit még megszórtam kis reszelt sajttal, és mehettek is az előmelegített sütőbe cirka 40 percre, míg a cukkini meg nem sült.

Mindenkinek jó étvágyat kívánok hozzá!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://alabella.blog.hu/api/trackback/id/tr634563182

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása