Bella a konyhában

Egy wannabe-szakács megpróbáltatásai

Cukkinifőzelék

2011. augusztus 21. 18:15 - alabella

A cukkini másik feléből, amit anyu küldött, cukkinifőzeléket csinálok-vagy ahogy felénk mondják, tökfőzeléket. Furcsa volt, hogy mikor feljöttem Pestre, nem mindenre mondták azt itt, hogy tök. Felénk a faluban minden tökfélét töknek mondanak nemes egyszerűséggel, legyen szó cukkiniről, patisszonról, padlizsánról, vagy ténylegesen tökről. Természetesen meg tudom őket különböztetni...

Hozzávalók:

  • 1 kisebb cukkini
  • 1 nagyobb fej vöröshagyma
  • só, bors, kapor, pirospaprika
  • 1 kis doboz tejföl, liszt

 

A cukkinit meghámozom, és nagylyukú reszelőn lereszelem. Természetesen a magos részét előtte kivágom, azt nem jó ötlet megenni...A vöröshagymát megpucolom, és olajon megpirítom. Mikor a hagyma üveges, kis pirospaprikával megszórom, és a kicsit kinyomkodott reszelt cukkinit ráöntöm. Kevergetem, öntök rá egy kis vizet, és sózom-borsozom. Hagyom főni, majd mikor már megpuhult a cukkini, a tejfölből és lisztből készült habarással behabarom (habarás folyamata: tejföl kikever egy kis vízzel, 1 nagyobb ek. liszttel. A cukkini levéből adagolok egy kicsit a tejfölbe, hogy felmelegedjen, gyorsan elkeverem,hogy ne legyen csomós, és ezt a lötyit beleöntöm a főzelékbe.Közben folyamatosan kevergetem). A legvégén kaporral ízesítem, és újraforrásig főzöm. Fasírtot, virslit, vármilyen feltétet lehet rá tenni, én üresen szoktam enni.

Jó étvágyat hozzá!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://alabella.blog.hu/api/trackback/id/tr793169112

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása