Bella a konyhában

Egy wannabe-szakács megpróbáltatásai

Tojásos lecsó

2012. április 15. 11:23 - alabella

A lecsó az egyik olyan ételünk, amire tényleg érvényes az "ahány ház, annyi szokás" verzió. Csak néhány fajta, amit volt már lehetőségem kóstolni: tojásos lecsó, rizses lecsó, tejfölös lecsó, vega lecsó, kolbászos lecsó, virslis lecsó, szalonnás lecsó, padlizsános lecsó...mindenki a saját ízvilágának megfelelően készíti, de az alap sosem változik: hagyma, fokhagyma, paprika, paradicsom. Bár még nincs szezonja, mégis megkívántuk, és a piacon sikerült is magyar termékeket a "kosárba" pakolni, így semmi akadálya nem volt, hogy csináljak egy jó kis tojásos lecsót. Egyébként én így nem eszem meg, az "én verzióm" eléggé...hogy is mondjam, furcsa, és sokaknak visszataszító. Én az elkészült vega lecsót leturmixolom, tejföllel sűrítem/higítom, mikor milyen a tejföl, és friss kenyérrel tunkolom. Isteni.

Hozzávalók:

  • 2 nagyobb sárga húsú paprika
  • 6 közepes paradicsom
  • 2 nagy fej vöröshagyma
  • fokhagyma, só, bors ízlés szerint (sokan a borsot is kihagyják belőle)
  • 15 dkg kolozsvári szalonna
  • 3 tojás 

Minden zöldséget alaposan megmostam, a hagymát-paradicsomot meghámoztam, és mindent nagyobb cikkekre vágtam. A szalonnát felkockáztam, próbáltam nem elkóstolgatni, majd nekiálltam a hagymával együtt pirítani. Mikor már a szalonna megpirult, a hagyma összeesett, rádobtam a paprikát, és ezzel is együtt pirítottam a keveréket. Mikor már megpuhult-pirult a paprika, ráöntöttem a paradicsomot, 1-2 dl vizet, és fűszereztem bőségesen fokhagymával, sóval, borssal, majd hagytam egybefőni az egészet. Mindenkinek megjegyezném, hogy amennyiben akarunk ebédelni, ne kóstolgassuk el a szaftját kenyérhéjjal. Ez nem tesz jót sem a lecsónak, sem a gyomrunknak-tele leszünk tőle idő előtt. Mikor már megfőttek-puhultak a zöldségek, néhány kanálnyit vegyünk félre, lehetőleg minél kevesebb szafttal. Pirítsuk meg egy serpenyőben, és ha már forró, és kevés lé van alatta, 3 felvert tojást öntsünk rá, és pár perc alatt süssük készre. Azért ne csináljunk egyszerre nagyobb adagot, mert a lecsó eláll, és így mindig frissen készíthetjük el. Ebből az adagból 3-4 adag jön ki, 3 tojással, ami igencsak laktató.

Jó étvágyat hozzá!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://alabella.blog.hu/api/trackback/id/tr404441502

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása