Bella a konyhában

Egy wannabe-szakács megpróbáltatásai

Sült almás zellerkrémleves

2012. május 13. 12:56 - alabella

Ezt az ételt Kifőztük!-nél láttam, de természetesen átírtam, szokás szerint, csak az alapok maradtak meg.  Lutri volt nagyon ez a leves, de megérte, mert nagyon ízlett, seperc alatt elfogyott.

Hozzávalók:

  • 2 alma
  • 1 régebbi, nagyobb zellergumó (tavasszal nehéz volt ilyet találni a piacon)
  • 2 marhahúsleves- kocka, vagy marhahúsból készült hús-alaplé
  • só, bors, olívaolaj
  • reszelt sajt

A zellert és az almát meghámoztam, kisebb kockákra vágtam, a sütőt beizzítottam. A zöldséget-gyümölcsöt megszórtam sóval, borssal, meglocsoltam olívaolajjal, és egy tepsin betettem őket sülni nagyjából 40 percre. Eközben 1,3 liter vízből és a leveskockákból hús-alaplevet csináltam (tudom, igazi szakács igazi alaplével dolgozik, mea culpa, nekem most ez jutott). A sült zöldségeket azon melegében belelapátoltam az alaplébe, felforraltam, majd ment is a turmixba rögvest az egész. Itt még senki ne vonjon le messzemenő következtetéseket, mert ilyenkor a leves még minden, csak nem gusztusos. A turmixban addig pépesítettem, míg egynemű lett az egész, és már tálaltam is reszelt sajttal megszórva.

Hihetetlenül intenzív zöldség-íze van, amit az alma valamelyest tompít, nekünk nagyon bejött, legközelebb répával próbálkozom.

Jó étvágyat hozzá mindenkinek

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://alabella.blog.hu/api/trackback/id/tr624505714

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása