Bella a konyhában

Egy wannabe-szakács megpróbáltatásai

Sertésborda hentes módra

2012. november 25. 21:09 - alabella

Nagyon szeretem, de először féltem megcsinálni, hátha itthon nem aratna sikert ez az étel, a savanyú uborkát melegen nem sokan szeretik, de nálunk bevált :) Kicsit módosítottam az alaprecepten, többféle leírás volt, telefonos segítséget is igénybe vettem, de végül megszületett a nagy mű, és gyorsan el is fogyott.

Hozzávalók:

    -6 szelet karaj
    -15 dkg szalonna
    -20 dkg sonka (én főtt-füstölt combot használtam)
    -4 közepes méretű savanyú uborka
    -egy kis sűrített paradicsom
    -só,bors,őrölt paprika
    -étkezési keményítő
    -tarhonya (abba pedig egy kis fej vöröshagyma)
    -zsír

A sonkát-szalonnát-uborkát mind vastagabb szeletekre vágtam, a szalonna zsírját kiolvasztottam, majd kivettem a serpenyőből. A bordát sóztam-borsoztam, a visszamaradt szalonnán megpirítottam...az a 15 deka lehet 20 is, mert én jó részét hősiesen bevallom, hogy elkóstolgattam :D Szóval, a karajt megsütöttem-megpároltam a zsírban, majd mikor elkészült, kivettem egy tányérra, és próbáltam nem elcsipegetni. A szalonnát visszaszórtam a maradék zsiradékba, beleszórtam a sonkát is, majd gyorsan pirítottam rajta még egyet, és mehetett is rá a paradicsom. Vízzel felhigítottam, sóztam-borsoztam-megszórtam őrölt paprikával, és hagytam felforrni. Ekkor mehetett bele az uborka, amivel még egy picit forraltam, nehogy az uborka nagyon megpuhuljon, szórtam bele kis keményítőt, hogy megfelelő állagú legyen, majd tarhonyával tálaltam.

Jó étvágyat hozzá!

sertesborda hentes modra kicsi.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://alabella.blog.hu/api/trackback/id/tr264925169

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása