Bella a konyhában

Egy wannabe-szakács megpróbáltatásai

Csicsókás zöldségtál

2013. január 12. 22:16 - alabella

Lementem a piacra, hogy vállfákat vásároljak. Egy doboz csicsókával jöttem vissza. A kettő közti összefüggést keresitek? Az nincs.. Akárhányszor lemegyek a piacra, elkárhozom, és valami olyannal jövök haza, amit vagy nem használtam még, vagy nincs rá szükségem. A vásárlás során egy néni nagyon jó receptet ajánlott a csicsókából, de nekem már a fizetés pillanatában határozott elképzeléseim voltak, mit fogok belőle csinálni. Egyébként, érdekes, édeskés íze van, nyomokban hasonlít csak a burgonyára. Viszont kismilliószor egészségesebb...beiktatom a mindennapi étkezésünkbe, úgy döntöttem.

Hozzávalók:

  • 20 dkg csicsóka
  • 1 sárgarépa 
  • 1 konzerv kukorica
  • 1 konzerv bab
  • 1 kaliforniai paprika
  • 1 nagy fej vöröshagyma
  • só, bors, ízlés szerint erőspaprika
  • 5 gerezd fokhagyma
  • 1-2 sűrített paradicsomkonzerv

A csicsókát, répát, hagymát meghámoztam, mindent félkarikára vágtam. Egy wokban olívaolajat hevítettem, beleszórtam ezeket a zöldségeket. Hagytam pirulni őket, közben megmostam és felkockáztam a paprikát, majd mikor átpirultak a zöldségek, és nagyjából megpuhultak, hozzáadtam azt is. Ekkor jött a feketeleves: kiderült, hogy kifogyott itthon a paradicsom, sehol nem találtunk egy huncut konzervet vagy befőttet sem, így a miénkbe ez nem került, de nagyon kellett volna bele, én hiányoltam. Szóval, akinek van otthon paradicsoma, az most adja hozzá a zöldségekhez, öntse fel egy kis vízzel, szórja bele a fokhagymát, és ízesítse sóval-borssal-paprikával.Mikor a zöldségek már majdnem elkészültek, belekevertem a babot és a kukoricát, utánafűszereztem, hagytam kicsit összeforrni az egészet, és már lehetett is tálalni. Én oldalas mellé adtam köretnek, én üresen ettem, mert főételként is megállja a helyét. Jó étvágyat hozzá!

csicsokas zoldseg.jpgoldalascsicsokakicsi.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://alabella.blog.hu/api/trackback/id/tr385014658

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása