Bella a konyhában

Egy wannabe-szakács megpróbáltatásai

Kókuszpalacsinta

2013. január 19. 20:49 - alabella

Drága barátnőmtől és kolléganőmtől kaptam ajándékba egy doboz kókuszlisztet. Markáns íze miatt eddig nem tudtam miben hasznosítani, így nekiálltam a neten keresgetni, és találtam is egy receptet, ami elnyerte tetszésemet, sajnos nem tudom, honnan van, mert papírra írtam le, meg egy kicsit át is írtam (ez nem szándékos volt, az élet-és a figyelmetlenség adta)

Hozzávalók:

  • 4 tojás
  • 4 ek. kókuszliszt
  • 1-2 ek. tönkölykorpa-elhagyható (ne kérdezzétek...keményítőt akartam beletenni, mert írták, hogy kicsit szétesős a tészta, de valahogy mire odajutottam, korpa került bele...az meg az emésztést segíti elő, így nem tettem végül semmi rosszat :))
  • 2 ek. olívaolaj
  • 4 ek. cukor (én áttértem fruktózra, abból elég kb. 3 ek.)
  • 4 ek. szénsavas ásványvíz (aka. bubis víz :D)
  • 2 ek. natúr joghurt

Mindent belezúdítottam egy tálba, kikevertem, majd kis olajat hevítettem egy serpenyőben, és tenyérnyi, és kb. egy cm vastag palacsintákat sütöttem belőle. Tényleg eléggé lágy a tészta, könnyen szakad, én ezt úgy oldottam meg, hogy csak akkor fordítottam meg őket, mikor már teljesen átsültek, illetve akkora lapáttal fordítottam át őket, amekkorák a palacsinták maguk. Lekvárral tálaltam őket. Párom baracklekvárral, én birs-, illetve szederlekvárral ettem őket, mert savanykás ízük ellensúlyozza a kókusz édes ízét. 

Jó étvágyat kívánok hozzá! 

kokuszpalacsinta jo meret.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://alabella.blog.hu/api/trackback/id/tr535027782

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása