Bella a konyhában

Egy wannabe-szakács megpróbáltatásai

Aszalt paradicsomos-sonkás gnocchi

2013. február 17. 18:45 - alabella

Nemrég vettem egy üveg aszalt paradicsomot (az árára inkább nem térnék ki, horribilis árakon osztogatják a jónépnek), és kezdeni akartam vele valamit. Agyaltam, mit is lehetne belőle készíteni, és eszembe jutott, hogy egy éve kb. rendeltem egy helyről csirkés-aszalt paradicsomos gnocchit. Mivel nem akartam "annyira" húsos ételt enni, a csirkét lecseréltem pulykasonkára, és egy pilot projekt keretein belül péntek este megfőztem egy adagot hármunknak. Barátnőm is részt vett ugyanis a kóstolón, és ez az étel is átment a szigorú zsűrin-másnap elkészíthettem ebédre. Köszönöm, Sophie, a segítséget, és az elfogulatlan zsűrizést ;)

Hozzávalók:

  • 1 zacskó gnocchi (aki akarja, megcsinálhatja otthon, de nagyon macera, én inkább megveszem frissen)
  • 8-10 darab aszalt paradicsom
  • 1 kisebb póréhagyma
  • 10 dkg pulykamell-sonka
  • só, bors, fokhagymapor, oregano, kakukkfű
  • 2,5 dl főzőtejszín
  • parmezán

A paradicsomot, póréhagymát és sonkát felaprítottam. A paradicsomról leszedett olajban megpirítottam a póréhagymát, majd pár perc múlva ment rá a sonka, és kicsit később, mikor sonka megpirult, rászórtam az aszalt paradicsomot. Fűszereztem, felöntöttem főzőtejszínnel. Emellett párhuzamosan feltettem sós meleg vizet forrni, majd a forrásban lévő vízben 3 perc alatt megfőztem a gnocchikat. Az edényből a sűrűsödő tejszínes raguba mertem a pufók kis tésztacsodákat, majd együtt még átpirítottam őket, hogy a levét kicsit beigya a tészta. Reszelt parmezánnal tálaltam, és bár a képen nem látszik, nagyon ínycsiklandó volt az étel, és nemkülönben finom is.

Jó étvágyat hozzá!

joparadicsomoskicsi.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://alabella.blog.hu/api/trackback/id/tr395085582

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása