Bella a konyhában

Egy wannabe-szakács megpróbáltatásai

Spenótos-paradicsomos rakott krumpli

2013. június 02. 19:35 - alabella

spenotos_rakott_krumpli_kicsi_1370194466.jpg_550x412

Eredetileg spenótos lasagnét szerettem volna készíteni, Párom megkért, hogy a tésztát helyettesítsem krumplival. Így nekem megvolt az érzet, hogy rakott krumplit eszem, neki pedig nem volt bűntudata, hogy tésztát eszik...win-win szituáció. Bár a kép nem adja vissza, milyen jó lett, Párom repetát kért belőle, ami nem túl gyakori ennyire "túlzöldséges" ételeknél. :)

Hozzávalók:

-2 fej vöröshagyma, szeletekre vágva

-4 nagy marék spenót (nem tudom, súlyra mennyi, kertben szedtem)

-5 aszalt paradicsom

-15 dkg tetszőleges sonka (én most pl. karajt használtam)

-só, bors, fokhagyma

-4 dl főzőtejszín

-1 nagy tejföl

-6 nagy krumpli

-3 nagyobb paradicsom

-10 dkg mozzarella

A szeletelt vöröshagymát olajon megpirítom, majd rászórom az apróra vágott aszalt paradicsomot, és a sonkát. Mikor ezek is megpirultak, rászórtam a spenótot, és megfűszereztem sóval, borssal, fokhagymával. Hagytam kicsit összeesni a spenótot, és ráöntöttem a tejszínt, illetve a nagy tejföl felét. Próbáltam ezt a szószt nem elkóstolgatni (nem nagyon sikerült :)). A krumplit időközben megfőztem sós vízben, meghámoztam és felszeleteltem kb. fél centis karikákra. A paradicsomot is megmostam és felszeleteltem, a sajtot lereszeltem. A maradék tejfölt vízzel higítottam, sóztam-borsoztam-fokhagymáztam.

Ezt követően előmelegítettem a sütőt, és nekiálltam összepakolni a rakott krumplit. Egy mélyebb tepsit kikentem olívaolajjal, leraktam egy réteg krumplit. Erre jött egy adag ragu, arra egy réteg paradicsom, amit a fűszeres tejföl zárt le. Ezt addig rétegeztem, míg volt krumpli, illetve tejföl. A tetejére nekem tejföl és reszelt mozzarella került. Kb. 20 percet rotyogott az előmelegített sütőben. Javaslat: ha nagyon megpúpozzuk a tepsit, tegyük bele egy nagyobba, amiben víz van, így toljuk be a sütőbe. Ezzel megakadályozzuk, hogy a sütőből kapargassuk ki a kifolyt tejfölös levet...ez hosszú évek tapasztalata ;)

Jó étvágyat kívánok hozzá!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://alabella.blog.hu/api/trackback/id/tr105340773

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása