Bella a konyhában

Egy wannabe-szakács megpróbáltatásai

Rakott lecsó

2012. június 10. 20:52 - alabella

Gyengébb idegzetű ragadozó olvasóimat tisztelettel megkérem, tartsák magukat távol ettől a poszttól, mert ez egy olyan étel, mely még véletlenül sem tartalmaz semmiféle húst. Zöldséget és kölest viszont annál többet...igen, új szerelmem a konyhában a KÖLES. Hihetetlenül jól alakítható étel, amit édesen-sósan-bárhogy el lehet készíteni, ráadásul egészséges is, a valósághoz azonban hozzátartozik, hogy nem lehet belőle annyit enni, mint más "köretből", mert nagyon laktató, ezért is esett erre a növényre a választásom a bioboltban.

Hozzávalók(2 főre, 3 étkezésre):

  • 1 bögre (~2,5 dl) köles
  • 1,5 bögre víz
  • 1 marhahúsleves-kocka
  • 1 üveg hagymás lecsó (lecsószezonban házi készítésű lecsó)
  • 1 nagy doboz tejföl
  • 25 dkg sajt
  • só,bors, fokhagyma, erőspaprika

A megmosott kölest először megpirítottam vajon, majd felöntöttem a vízzel, fűszereztem a leveskockával-ilyenkor nem kell sózni!- és készre főztem. A tejfölt kikevertem egy picike vízzel, hogy jól önthető legyen, majd fűszereztem: só, bors, fokhagyma, erőspaprika került bele. Egy tepsit kibéleltem sütőpapírral-ez nagyon fontos mozzanat, a köles nem az a fajta étel, amit könnyű eltávolítani a tepsiből, úgyhogy, saját idegeink védelme érdekében használjunk sütőpapírt!-,és leterítettem bele a kölest. Erre öntöttem az üveg lecsót, majd rá a tejfölt, és a végén jól megszórtam reszelt sajttal. Előmelegített sütőbe dugtam gyorsan, és szurkoltam, hogy 5 perc alatt megsüljön, mert olyan illatok terjengtek a konyhában, hogy legszívesebben sületlenül megettem volna...de türelmes ember lévén kivártam, míg megpirult a sajt, és csak eztán estem neki, szám épségét figyelembe nem véve...de Vasembernek nem fáj semmi felkiáltással még forrón belapátoltam a részem.

Mindenkinek jó étvágyat kívánok hozzá!

rakott lecso.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://alabella.blog.hu/api/trackback/id/tr94577398

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása