Bella a konyhában

Egy wannabe-szakács megpróbáltatásai

Rakott káposzta

2012. november 04. 10:15 - alabella

Volt már egy ilyen bejegyzésem, de az másfajta volt :) Ez a klasszikusnak mondható rakott savanyú káposzta...a héten valaki ilyet evett az irodában, és majd' meghaltam érte, de nálunk a káposzta zéró toleranciás étel, így ritka alkalom, mikor ezt tudok készíteni, így éltem is a lehetőséggel, hogy Párom nem volt otthon.

Hozzávalók(azért nincs mértékegység, mert szemre készítettem, egy főre):

  • savanyú káposzta (én vecsési boros savanyú káposztát használtam)
  • rizs
  • darált sertéshús
  • só,bors,piros paprika, fokhagyma
  • vöröshagyma
  • tejföl

A rizst megpirítottam, forró vízzel felöntöttem, és egy gerezd fokhagymával, sóval hagytam készre párolódni. A darált húsból egy egyszerű pörköltet csináltam: megpirítottam az apróra vágott vöröshagymát, meghintettem pirospaprikával (csípőssel is, én így szeretem:)), bele a hús, fehéredésig pirítani, só,bors, fokhagyma, víz, és készre főztem. (Itt jegyezném meg, hogy mindenkinek AJÁNLOM a hosszú haj összegumizását főzés előtt...én elfelejtettem, és mikor lehajoltam megkóstolni a husit, sikerült a gázlánggal a hajam egy részét leégetni...nem voltam boldog...)A kész rizst és húst összekevertem, egy kizsírozott tepsibe leterítettem, majd rátettem egy vastag réteg savanyú káposztát. A tetejére sós-paprikás-fokhagymás tejföl került, hogy jó szaftos legyen. Addig sütöttem, míg a tetején a tejföl megszilárdult, és szép színt nem kapott.

Jó étvágyat kívánok hozzá!

rakott kapi jo.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://alabella.blog.hu/api/trackback/id/tr144888118

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása