Bella a konyhában

Egy wannabe-szakács megpróbáltatásai

Pulykás lepénykenyér salátával

2013. február 17. 18:32 - alabella

Párom egyszerűt, húsosat szeretett volna enni, ami laktató, de könnyű is egyben...nincsenek nagy igényei...törtem is a fejem rendesen, mit főzzek. Hisz ha salátát készítek egy kis hússal...az nem laktató. Ha kínait csinálok-egyszerű, laktató, de nem könnyű...aztán eszembe jutott a quesadilla. Gyors, egyszerű, laktató, és könnyű is egy kis salátával társítva. Mivel tortilla-lapot nem kaptam vasárnap este (ez még múlt heti történet), kicsit átírtam a történetet, és khubz-t, azaz arab lepénykenyeret vettem. Természetesen teljes kiőrlésűt, hogy egészségesebben éljünk...Sikere volt ennek az ételnek (is), ezért végre megosztom mindenkivel.

Hozzávalók:

  • 2 khubz (arab lepénykenyér-én teljes kiőrlésűt használtam)
  • 15 dkg pulykamell, vékony csíkokra vágva
  • 1 doboz kefir
  • só, bors, fokhagymapor
  • 20 dkg reszelt trappista sajt
  • 8 aszalt paradicsom
  • 1 nagy fej vöröshagyma
  • 1 kis doboz koktélparadicsom
  • rukkola
  • tökmagolaj
  • fél póréhagyma

Először is a húst bepácoltam: a kefirt kikevertem sóval, borssal, fokhagymaporral, ebben hagytam pácolódni a pulykát 2-3 órán keresztül (természetesen hideg helyen). Mikor már kellőképpen átvette az ízeket, kevés olívaolajon megsütöttem a pulykát. Vigyázat, a kefir miatt kicsit pattogni fog az olaj!  Ezt követően megpucoltam a vöröshagymát, vékony szeletekre vágtam, és kevés olíván üvegesre pirítottam, majd félretettem. Felaprítottam az aszalt paradicsomot, a pórét, a koktélparadicsomokat elnegyedeltem/feleztem, a rukkolát is lemostam. Egy tálban kikevertem kevés tökmagolajat sóval, borssal, és a póréhagymát és a paradicsomot beleforgattam. Fogtam egy serpenyőt (olyan lenne jó, aminek van fedője, különben tepsit kellene használni), fogtam egy khubzt, megszórtam a hús, az aszalt paradicsom, a pirított vöröshagyma, és a reszelt sajt felével, majd az egészet beletettem a serpenyőbe, egy cseppnyi olajon, fedő alatt ráolvasztottam a sajtot. Tálaláskor a paradicsomhoz és a póréhoz hozzákevertem a rukkolát (fontos, hogy a salátát csak a legvégén adjuk a zöldségekhez, mert összeesik különben!). Nekünk nagyon ízlett, ezt természetesen tetszőleges ízekkel lehet kombinálni, bármi rászórható tulajdonképpen.

Tipp: Párunknak ne áruljuk el, hogy kefirben pácoltuk a húst, mert lehetséges, hogy kissé szkeptikusan fog az ételhez állni.

Jó étvágyat hozzá!

lepénysalival.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://alabella.blog.hu/api/trackback/id/tr885085534

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása