Bella a konyhában

Egy wannabe-szakács megpróbáltatásai

Teljes kiőrlésű hamburgerbuci

2013. május 11. 20:41 - alabella

hambibuci_jo_1368296829.jpg_1000x750

Marhahús- elvonási tüneteim voltak, és a hamburger mellett tettem le a képzeletbeli voksomat. Bolti zsemle nem játszott, tele van tartósítószerrel, térfogatnövelővel, fehérliszttel, stb., ezért úgy döntöttem, megalkotom a saját bucimat. Szigorúan NEM az édes verzió, amitől a jobbérzésű gasztrománok hányingert kapnak...

Hozzávalók (2 óriásbucira):


- 15 dkg bio teljes kiőrlésű búzaliszt

- 5 dkg kukoricaliszt

- 0,4 dl olívaolaj

- 0,5 dl tej

- 1 dkg élesztő

- fél ek. sütőpor

- egy felvert tojás fele

- 0,6 dl joghurt/író

- 1 ek. cukor

- ízlés szerint bazsalikom (nagyjából egy evőkanálnyit tettem bele, szárítottból) és só

- szezámmag

A cukorral és a langyos tejjel kikeverem az élesztőt, és megvárom, hogy felfusson. Minden száraz hozzávalót összekeverek egy mély tálban, majd hozzáadom a folyékony hozzávalókat. Lágy kenyértésztát kell kapnunk, igény szerint lehet bele tenni még lisztet, vagy joghurtot, ha túl kemény vagy folyós/lágy lenne. Nagyjából 5 percig dagasztottam, majd lefedve meleg helyre tettem. Egy órát kelesztettem.

Mikor már legalább a duplájára kelt, félbevágtam, bucit formáztam belőlük, megkentem őket a maradék fél felvert tojással, és mehetett rá a szezámmag bőséggel.

Előmelegített sütőben nagyjából 20-25 percig sütöttem.

Magában is finom szerintem, de egy jóféle marhaburgerrel kooperálva küld a mennybe :)

Jó étvágyat hozzá!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://alabella.blog.hu/api/trackback/id/tr905295684

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása